Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Poslouchat počasí...

Dnes to nebude ani o politice, ani o něčem moc zajímavém. Dnes to bude o tom, jak jsem poslouchal vichřici...

Dnes v noci (už podle prvních indicií) zasáhl Prahu a okolí (a zjevně nejen Prahu) jeden z nejsilnějších větrů za poslední roky. Vichřice byla neobvyklá nejen svojí intenzitou, ale i délkou jednotlivých poryvů. Asi takhle se to dočteme v různých zpravodajstvích na stránkách věnovaných meteorologii.

Já to bral trochu jinak. Jako nevidomý pochopitelně dostávám skoro všechny informace svým sluchem. Přiznám se, že poslouchat déšť je fajn a hrozně se mi to líbí. Už míň se mi líbí bouřky a to z jednoho prostého důvodu. Vidící člověk vždy nejprve spatří blesk a tak se jeho mozek připraví na zvuk hromu, u slepce se nic takového neděje, takže je pro něj hrom daleko lekavější záležitostí.

Dnes v noci jsem se několikrát probudil tou vichřicí. Bydlíme ve věži (ano, opravdu bydlíme ve věži) a tentokrát to stálo zato. Naštěstí nám okna opravovali už před měsícem, nedokážu si dost dobře představit, jestli by jedno okno tohle vydrželo. Zvuky náporů větru jsou u nás hodně silné, protože máme z naší věže opravdu krásný výhled a to znamená, že vítr nemá před námi moc překážek. Vždycky, když je silný vítr, my to víme a můžeme si to vychutnat opravdu dobře. Ale tentokrát to znělo nějak jinak, jakoby děsivěji. Hned ráno jsem si vlezl na svoje zdroje informací a zjistil jsem, že se jednalo opravdu o jednu z nejsilnějších vichřic, já bych k tomu dodal, že byla dost nestandardní v tom, že trvala takhle dlouho a v určitých minutách prakticky neexistovaly přestávky mezi jednotlivými poryvy.

Docela dost lidí mi řeklo, že se při vichřici rádo dívá ven z okna. Na tu vlající přírodu a tak. Tohle mi samozřejmě nic neříká, já to beru jen z toho zvukového pohledu. A kdo v noci poslouchal, možná mi dá za pravdu, že to tentokrát znělo opravdu dost děsivě. Dokonce jsem se chtěl zvednout a jít si ten zvuk nahrát, ale zase, kdo by chtěl poslouchat zvuk vichřice, že jo?

Korunu tomu příroda nasadila tím, že když vichřice skončila, začalo pršet. Tedy přesněji začaly padat kroupy. No ještě to tak...

Nikdy jsem takovou vichřici neslyšel. Nebál jsem se v pravém slova smyslu. Spíš mi vadilo, že se ten zvuk nedá nijak ztlumit a že mi zvuky vichřice (včetně zvuků rachtajících věcí venku) prolézaly do snů a z jinak asi idylických snů se tak stávaly noční můry. Dášenka se taky trochu bála, ale když se ke mně stulila do klubíčka, bylo naštěstí u ní hned po strachu.

Zdá se vám dnešní příspěvek nezajímavý? Asi máte pravdu. Ale schválně si někdy zkuste počasí opravdu jenom poslouchat. Dostanete úplně jiný zážitek.

Autor: Michal Rada | pondělí 30.11.2015 7:55 | karma článku: 7,39 | přečteno: 142x
  • Další články autora

Michal Rada

Včerejší výbor Iniciativy 202020 byl hodně o tom, co stihneme a nestihneme

Probírali jsme elektronickou identitu, změny legislativy, klíčové projekty, ale samozřejmě ne všechno se stihne v tomto volebním období.

28.4.2017 v 12:55 | Karma: 11,09 | Přečteno: 115x | Diskuse| Ostatní

Michal Rada

Včera měl nový digitální koordinátor křest ohněm, a zatím žije se ctí

Včera zase zasedal Výbor pro digitální ekonomiku. Poprvé ho vedl nový koordinátor digitální agendy Ondřej Malý, kterého do funkce jmenovala nedávno vláda po odchodu Tomáše Prouzy. No a obstál se ctí.

12.4.2017 v 10:41 | Karma: 7,77 | Přečteno: 144x | Diskuse| Miniblogy

Michal Rada

A přišli jsme zase o jednu věc s fotkama

Dnes o hospodě a o (ne)potřebě ukazování fotek... Stává se vám ještě, že se sejdete s kamarády a ukazujete si fotky?

22.12.2016 v 6:53 | Karma: 5,20 | Přečteno: 158x | Diskuse| Miniblogy

Michal Rada

Digitální agenda roste - mám z toho dobrý pocit

Nedávno bylo medializováno schválení úkolů pro digitální trh. Ve skutečnosti se nechválil akční plán, ale jeho aktualizace, ale to je vedlejší. Jako jeden z účastníků mám z rostoucí digitální agendy radost.

2.11.2016 v 8:45 | Karma: 9,96 | Přečteno: 218x | Diskuse| Ekonomika

Michal Rada

Třičtvrtěvánoce se opravdu vydařily

Původně jsme jen dostali chuť na smaženou rybu. No, vyklubaly se z toho svátky se vším všudy v duchu našich bláznivin.

26.9.2016 v 6:00 | Karma: 10,65 | Přečteno: 313x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Odpuzující. Strašit migrací je tak jednoduché, kritizoval Babiše ministr

24. dubna 2024  22:42

Ministr pro evropské záležitosti Martin Dvořák (STAN) v CNN Prima News vyčetl Andreji Babišovi...

Ukrajinci v branném věku budou moci získat pas jen ve vlasti, rozhodl Kyjev

24. dubna 2024  22:20

Ukrajinská vláda přijala rozhodnutí, podle něhož muži ve věku od 18 do 60 let budou moci získat...

Biskupové se distancovali od Zemanovy akce v Arcibiskupském paláci

24. dubna 2024  19:05,  aktualizováno  21:31

Pražský arcibiskup Jan Graubner se distancoval od akce, při které byla minulý týden v...

Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!
Svatý grál na suchou kůží na nohou. Přečtěte si, co vám pomůže!

30 uživatelů eMimina mělo možnost otestovat krém na nohy od Manufaktury z kolekce Louka. Pomohl vám na suchou a hrubou pokožku chodidel? Přečtěte...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Nevidomý politik za ČSSD. Mezi jeho oblasti patří zejména bezpečnost, informatika, egovernment a z pochopitelných důvodů také sociální politika. Je předsedou a členem několika orgánů s celorepublikovou působností, které se nejen těmito oblastmi zabývají.