Hajzlíková filozofie

27. 06. 2011 14:52:00
Stala se mi úsměvná příhoda. Nebojte, není to nic zvrhlého nebo sprostého, jak by se podle názvu mohlo na první pohled zdát.
V rámci dovolené jsme s mojí přítelkyní Dášou jeli na již tradiční výlet do obce Jedlová. Pokud tam budete mít někdy cestu, rozhodně navštivte tamní nádražní hospodu, ale nechci dělat reklamu. Po cestě zpátky jsem měl jednu z pro mne relativně vzácných příležitostí jet vlakem Regionova, to jsou - pro nás metropolitany - takové ty nové soupravy pro lokálky. Protože v okolí Prahy takové soupravy dneska už prakticky nenajdete, neboť skoro všechny spoje příměstských tratí jsou obsazovány moderními soupravami pod dobře známým názvem 471, nemáme my Pražáci k jízdě Regionovou moc šancí.

Jak už to tak bývá, vlak jsme skoro dobíhali - no to trochu přeháním, ale... - zkrátka, odskočit si jsem jako závažnou touhu pojal až ve vláčku. Po chvilce zápasení s dveřmi skoro jako na kosmické lodi našla Dáša kouzelné tlačítko a to způsobilo otevření dveří a vpuštění mne do kabinky. Jistě, teď nebude vadit, když následný děj přeskočím a dostanu se až k okamžiku, kdy jsem chtěl onu kabinku zase opustit. Moje naivní představa, že totiž tlačítko na vnitřní straně dveří bude umístěno nějak inteligentně, se ukázala jako zcela mylná. Poté, co jsem stylem "spiderman v akci" doslova prolezl celou půlkruhovou kabinku, jsem to vzdal. Zdrcen a přemožen tlačítkem, které se mi jistě někde poťouchle vysmívalo, jsem si sedl a začal se zaobírat představou, že mne najdou až večer někde v depu, až budou uklízet vagon. Má snaha zavolat mobilem Dášu také vzhledem k absolutní absenci sítě, nebyla korunována úspěchem. A pak ve mně hrklo! Začal jsem intenzivně přemýšlet, jak často uklízejí a prohlížejí vagony? No, hned tak tady neumřu, utěšoval jsem se. Vody je tu dost a jídlo - vždyť papírové utěrky jsou vlastně výživňoučká celulóza, takže přežít se tu dá. Představa kostry, kterou náhodou objeví za dvacet let, až vagon doslouží, mě i rozesmála.

Naštěstí, chvíli před cílovou stanicí, mne Dáša začala hledat. Mé bušení na dveře vyslyšela a tlačítkem z vnější strany mne vysvobodila. Kolemjdoucí průvodčí - pochopitelně, až když se s Dášou dostatečně vychechtali - mi pak tlačítko vevnitř ochotně ukázal a dodal, že pro lepší orientaci svítí. Děkuji mu za tuto hodnotnou informaci a jsem rád, že jsme se tomu všichni zasmáli, alespoň jsme mu zpříjemnili jinak asi dost jednotvárnou službu.

Z celé téhle situace jsem si odnesl několik věcí: Jednak, a to je asi to nejdůležitější, se lidi ještě umí smát. A pak taky poučení do budoucna: Člověk musí vědět, kde je to důležité tlačítko.

Autor: Michal Rada | pondělí 27.6.2011 14:52 | karma článku: 14.00 | přečteno: 1673x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ostatní

Jiří Herblich

Slovo, které radí člověku je Božské tím, že chápe princip Božství

Kdo najde slovo své jako Božské tím, že uvěří. Ten najde slovo společné jako svoje a bude to slovo Boha v člověku.

28.3.2024 v 6:28 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 22 | Diskuse

Yngvar Brenna

Jakou chcete budovat společnost aneb pryč s Velikonocemi

Skutečně je to něco, za co máte utrácet peníze i čas a úsilí, abyste ty dopady potírali, či alespoň pokoušeli, byť zcela marně, zmírnit? Přece jde o to, jakou chcete budovat společnost.

28.3.2024 v 1:56 | Karma článku: 13.94 | Přečteno: 251 |

Jan Andrle

Nový oblek

Jak slíbil, tak udělal. Sliby se mají plnit, že. A já to stihnu nejen do vánoc, ale dokonce do velikonoc. Tady to je, přátelé blogeřníci.

27.3.2024 v 22:17 | Karma článku: 18.23 | Přečteno: 430 | Diskuse

Olča Vodová

zdánlivě zadarmo

(svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...,svoje slunce si musíme najít sami, pokud ho nemůžeme najít, hledejme ho v sobě...)

27.3.2024 v 21:18 | Karma článku: 5.12 | Přečteno: 108 | Diskuse

Karel Trčálek

Jak se pracovníci ve školství pomstili uličnímu výboru iFčil oslavujícímu Karlův úspěch

No, mám-li být upřímný, pomsta to byla hodně sladká. Však se taky hned ze všech stran slétly vosy a začaly si dávat do trumpety tak, že se div v té slaďounké šťávičce neutopily....

27.3.2024 v 10:51 | Karma článku: 31.13 | Přečteno: 592 | Diskuse
Počet článků 48 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 781
Nevidomý politik za ČSSD. Mezi jeho oblasti patří zejména bezpečnost, informatika, egovernment a z pochopitelných důvodů také sociální politika. Je předsedou a členem několika orgánů s celorepublikovou působností, které se nejen těmito oblastmi zabývají.

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...