Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Kancelář v kapse i poslepu

Svoji novou rubriku na blogu začnu kratičkou exkurzí do mobilního světa nás nevidomých. Dnes v noci jsem tradičně nemohl spát a protože jsem zrovna poslouchal pořad v rádiu o blozích, napadlo mě, že si to taky hned zkusím zkouknout z mobilu. Pravda, na blog jsem se zrovna podívat nemohl, zato jsem si uvědomil, že by nebylo špatné občas obohatit střípkem z praxe a podívat se tak na život nás nevidomých trochu jinak.

Jak jsem již naznačil, napoprvé se chci zmínit o technologiích mobilních. Mobil má dneska snad už skoro každý, mobilní telefony jsou k vidění všude a v byznysu, kdo k jakoby zpráchnivělým pevným linkám do svých kontaktů nepřidá alespoň mobilní bránu, jako by nebyl. Jistě, mnozí používají mobil jen pro telefonování a snad sem tam nějakou tu esemesku. Druzí zase svým mobilem chtějí ukázat svůj styl a hledí spíš na barvy a design, než na funkce. A stále se rozrůstá kategorie těch, kteří si svůj pracovní a asi ani osobní život bez mobilu nedovedou ani představit a dělají přes mobil všechno. Dokonce jsem byl svědkem, jak jeden nejmenovaný vysoký úředník ministerstva ze své kanceláře žádal svoji asistentku esemeskou o dvě kávy. Ostatně, není tomu tak dávno, kdy jsme se s Karlem Březinou vztekali nad nesmyslnou a skoro až neuvěřitelnou snahou zavádět na - tehdy pro nás ještě opozičním - Magistrátě systém na úkoly s příklady jako "objednat si kávu u sekretářky v systému", apod. Ale i když si o kávu asistentku raději poprosím osobně, je pravdou, že u mobilu trávím ohromné množství času. Ostatně, i tento blog píšu na svém kapesním miláčkovi a pak jej jen mailem odešlu pro opravu mých překlepů a hrubek a vystavení.

Můj styl je - někteří dokonce říkají skoro workoholický - poněkud hyperaktivní. A v dnešní době je při běžné práci skoro jedno, zda sedím u počítače, nebo u mobilu. A před pár týdny mi ukradli telefon. Popravdě, je to asi to nejlepší, co se mi v oblasti techniky mohlo stát. Ti, kdo mne znají ví, že jsem nadšen do technických vychytávek. A tak je asi překvapí, že jsem měl několik let starý telefon. A proč ostatně také ne, vždyť mi skvěle vyhovoval. A ruku na peněženku: Pořízení telefonu a speciálního ozvučovacího softwaru pro nevidomé není levnou záležitostí. A pak jsem se - pravda - dost bál toho, co bych musel s novým telefonem oželet. A ukázalo se, že to byly obavy plané. Dnes mám ke své ohromné spokojenosti telefon Nokia E5 (jako za mnoho skvělých věcí v mém životě musím i za tuto volbu poděkovat svojí Dášence) a užívám si ho skutečně naplno. Kromě celkem standardních věcí jako jsou SMS a e-maily, si taky celý svůj diář organizuju (no, spíš je mi organizován) výhradně přes mobil. Ale taky se dnes dá celkem běžně pracovat v mobilu s dokumenty (i když my slepci jsme díky nefunkčnímu ozvučení v Adobe readeru ochuzeni o PDF) a samozřejmě velkou kapitolou je navigace a GPS. Tady musím zajásat, protože se naše společné dílo podařilo a tak jsou k dispozici zdarma všem majitelům moderních Nokií jejich oblíbené Mapy i s českou mluvící navigací i s mluvenými názvy ulic.

Dá se říci, že v devadesáti procentech můžeme my nevidomí používat všechny pokročilé funkce moderních telefonů. U mě je samozřejmě nutností plnohodnotná qwerty klávesnice a tady bohužel není výběr tak velký. Dnes už. Co se děje v Nokii by bylo na dlouhé povídání, ale asi se my skalní Nokiáři shodneme na tom, že je to dost smutné. A ještě jedno omezení jsem nezmínil a to by byla chyba. Samozřejmě se z mnoha důvodů komunita zrakově postižených vyhýbá - zatím - dotykovým přístrojům.

Autor: Michal Rada | pátek 29.7.2011 8:29 | karma článku: 7,84 | přečteno: 921x
  • Další články autora

Michal Rada

Včerejší výbor Iniciativy 202020 byl hodně o tom, co stihneme a nestihneme

Probírali jsme elektronickou identitu, změny legislativy, klíčové projekty, ale samozřejmě ne všechno se stihne v tomto volebním období.

28.4.2017 v 12:55 | Karma: 11,09 | Přečteno: 115x | Diskuse| Ostatní

Michal Rada

Včera měl nový digitální koordinátor křest ohněm, a zatím žije se ctí

Včera zase zasedal Výbor pro digitální ekonomiku. Poprvé ho vedl nový koordinátor digitální agendy Ondřej Malý, kterého do funkce jmenovala nedávno vláda po odchodu Tomáše Prouzy. No a obstál se ctí.

12.4.2017 v 10:41 | Karma: 7,77 | Přečteno: 144x | Diskuse| Miniblogy

Michal Rada

A přišli jsme zase o jednu věc s fotkama

Dnes o hospodě a o (ne)potřebě ukazování fotek... Stává se vám ještě, že se sejdete s kamarády a ukazujete si fotky?

22.12.2016 v 6:53 | Karma: 5,20 | Přečteno: 158x | Diskuse| Miniblogy

Michal Rada

Digitální agenda roste - mám z toho dobrý pocit

Nedávno bylo medializováno schválení úkolů pro digitální trh. Ve skutečnosti se nechválil akční plán, ale jeho aktualizace, ale to je vedlejší. Jako jeden z účastníků mám z rostoucí digitální agendy radost.

2.11.2016 v 8:45 | Karma: 9,96 | Přečteno: 218x | Diskuse| Ekonomika

Michal Rada

Třičtvrtěvánoce se opravdu vydařily

Původně jsme jen dostali chuť na smaženou rybu. No, vyklubaly se z toho svátky se vším všudy v duchu našich bláznivin.

26.9.2016 v 6:00 | Karma: 10,65 | Přečteno: 313x | Diskuse| Poezie a próza
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Dostával jsem balíčky, ne peníze, řekl Bystroň ke kauze úplatků od Rusů

26. dubna 2024  16:37,  aktualizováno  16:50

Poslanec Alternativy pro Německo (AfD) Petr Bystroň v kauze možných úplatků od proruské sítě řekl v...

Wau, skvělé, úžasné. Podvodníci imitují známé weby, falešné jsou i komentáře

26. dubna 2024  16:39

Internetoví podvodníci zneužívají zavedené značky a snaží se tak z lidí vylákat peníze. Podvrhnuté...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

  • Počet článků 48
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 781x
Nevidomý politik za ČSSD. Mezi jeho oblasti patří zejména bezpečnost, informatika, egovernment a z pochopitelných důvodů také sociální politika. Je předsedou a členem několika orgánů s celorepublikovou působností, které se nejen těmito oblastmi zabývají.